Sir Roger 
(Anglie ca 1580-1590)


Roger

Předloni jsem na e-bay koupila od kanadské výrobkyně panenek  Judith Warren  vypálené, ale nemalované porcelánové díly  (tzv. bisque) na 80 cm panenku.  Byl to Shaun, kterého navrhla americká výtvarnice Rose Pinkul. Ušila jsem mu tělo ze sypku, vyztužila drátem, vycpala vatelínem, a omalovala obličej - vše způsobem pokus - omyl. Nejprve bylo tělo moc malé  vzhledem k porcelánovým dílům. Pak mi obličej omalovaný vypalovacími barvami na keramiku připomínal mima.  Smazat, a znovu - tentokrát akrylovými barvami a suchým pastelem. Zalakovaná malba se začla loupat. Smazat,  a znovu - s lepším zakončovacím lakem.
Když byl Roger konečně oblečený, obutý, ozbrojený a zmalovaný, vyfotografovala jsem ho na jednom pražském nádvoří, a na cestě domů ho upustila tak nešťastně, že jeho hezká hlava nevydržela. Naštěstí paní Warren byla ochotná mi novou hlavu odlít...
Původně jsem ho chtěla obléct jako mušketýra, ale když  jsem  spatřila na Costumer's Guide Cliva Owena v roli sira Waltera Raleigha,  rychle jsem změnila názor. Byla to další výzva - obléct ho do pozdně renesančního oděvu španělského typu. Hodně pomohly knížky od Ninyi Mikhaily a Janet Arnold.
Kostým je tak na 50% šitý na stroji.

Popis Stojáček a manžety batistové košile zakončuje skládaný rýšek, výstřijh a manžety se zavazují tenkými stužkami. Spodky se  v pase a pod koleny sdrhují.

Objemné kalhoty jsou v pase naskládané  a přišité k úzkému pásku, dole je odšito velké množství záševků. které dodávají nohavici ten správný baňatý tvar, a ta je pak všita do vysokého lemu, který sahá ke kolenům. Kalhoty se zapínají vepředu na masivní háček a očko, a jsou celé podšité silným plátnem. Podšívka je o něco užší než vrchní kalhoty.

Pro přiléhavý zelený kabátec jsem nejprve musela taftové díly podšít flanelem a pošít v pravidelných rozestupech úzkým zlatým prýmkem. Ramenní švy  jsou posunuty na záda, i rukávové švy jsou vidět pouze zezadu, jak to bylo tehdy zvykem.  Noční můrou bylo ruční vyšití velkého množství malých knoflíkových dírek. Knoflíčky jsou vyrobené z dřevěných korálků a malých zlatých kaplíků. Kabátec je podšit tmavě zeleným hedvábím.

Hnědá sametová vesta s "křidélky" se zapíná na řadu skleněných korálků a širých oček, je podšitá a zdobená zlato-vínovým prýmkem.

Kruhový plášť sestává z  10 dílů a  límce, spodní část je podšitá. Plášť je zdoben pruhem nastříhané kůže a hnědým prýmkem, límec je pošit zlatými kaplíky a korálky.

Vysoké kožené boty jsou nasouvací, jen na vnitřní straně iu kotníku se šněrují, aby se tam Rogerova porcelánová "fajfka" vůbec dostala. Zdobí je děrovaný ornament. Nazouvají se přes tmavě hnědé punčochy s všitým chodidlem a rozšiřujícími klíny.
 a punčochy

Kostým dolpňuje klobouk, vystužený zubařským drátem, a meč, zavěšený v kožené pochvě na opasku. Meč jsem sehnala na blešáku, vyleštila, nalepila kožený proužek na jílec -ale meč byl příliš krátký, tak jsem pochvu vyrobila delší a vlepila do ní kus plastové fólie.
Použité materiály
  • Na kabátec jsem použila jablečně zelený polyesterový taft, na podšívku tmavě zelené habotai;
  • na plášť čokoládově hnědý falešný semiš , na podšívku hnědé pongé;
  • vzorovaný nepravý semiš světle hnědé barvy na kalhoty, a jako podšívku jsem použila hnědou bavlněnou látku  z pánské košile;
  • pruhovaný polyesterový samet a hnědou silnější látku,  podobnou vlně, na vestu podšito hnědým pongé;
  • bílý batist na košili a spodky;
  • tmavohnědý bavlněný trikot na punčochy;
  • tmavohnědý nepravý semiš na klobouk;
  • silnější hnědou kůži na boty, tenčí na opasek.


Roger Roger Roger Roger
Roger "na díly" a s prvním mejkapem ; s prvním (malým) tělem a v původním spodním prádle

Roger Roger RogerRoger Roger RogerRoger RogerRoger Roger
   

Roger-boty Roger-botyRoger-boty Roger-boty




Na hlavní stránku Galerie

©molendrix 2009